vrijdag 12 maart 2010

Ding 14

Podcasts. Leuk, leuk, leuk. Radioprogramma's beluisteren waar en wanneer je wil. Ik doe het wel eens. Meestal gewoon aan de pc moet ik toegeven, downloaden op een mp3 doe ik nooit. Teveel gedoe. Wellicht ook omdat ik niet zo'n reiziger ben. Als je elke dag uren in de trein of de auto zit, lijkt het me wel handig.
In podcastland is er natuurlijk meer te verkrijgen dan radioprogramma's. Speeches, (taal)lessen, spreekbeurten, mopjes... het aanbod is enorm. Veel bibliotheken maken een podcast van lezingen bijvoorbeeld. Interessant. Al moet ik zeggen dat het ook wat saai wordt, zo'n uurtje luisteren naar een schrijver en een interviewer die je niet kan zien. Persoonlijk ben ik meer fan van de klank- én beeldcultuur.

2 opmerkingen:

  1. Als muziek niet zo'n sterke aantrekkingskracht had, was de radio al lang in het museum beland. Voor al de rest willen we er graag een plaatje bij!

    BeantwoordenVerwijderen