maandag 3 mei 2010

Ding 18: Facebook!

Ik 'zit' al zo'n twee jaar op Facebook, ben dus een ervaringsdeskundige. Statuswijzigingen, filmpjes posten, foto's publiceren, commentaar toevoegen, binnengluren bij vrienden en vrienden van vrienden,... ik ken er alles van.
Als bibliotheek kan het fijn zijn om een Facebookpagina aan te maken als je meer jongeren wil aanspreken. Het betekent natuurlijk dat iemand zich moet engageren om de pagina hip en up to date te houden. Persoonlijk vind ik dat je met een blog ook al veel kan doen en vaak op een mooiere manier wat lay out bertreft.

3 opmerkingen:

  1. Bib Genk zit ook op Facebook, vind ik wel leuk.
    Blog, FB, Twitter... allemaal interessant voor een bib, zo lang je maar vrienden hebt.
    Ik betwijfel of blogs van bibliotheken wel zoveel gelezen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn inderdaad wel een aantal overheidsdiensten die zich aan Facebook wagen, maar het komt vaak stuntelig over. Het heeft een beetje 'gemaakt populair doen' en ik vraag me af of dit wel nodig (lees: gewenst) is. Facebook situeert zich uiteindelijk toch vooral in de persoonlijke levenssfeer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog geen ervaring met Facebook, want bij een schuchtere inschrijfpoging wilden ze meteen al mijn e-mailcontacten opwaarderen tot 'vrienden'... dat gaat toch al ver. Ik wil niemand op verkeerde ideeën brengen ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen